Livrare gratuită la comenzi peste 3000 Lei

+40 740 245 894 (Luni – Vineri 8:30 – 17:00)

Home » Garanție și Returnări

Garanție și Returnări

Toate produsele comercializate pe ravenna.ro vin însoțite de factură, bon fiscal și certificate de garanție.

Garanția legală se oferă în conformitate cu prevederile Legii nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate, care transpune în dreptul român Directiva 1999/44/EC și nu limitează, ignorează sau restricționează direct sau indirect drepturile legale și interesele legitime ale cumpărătorului, așa cum sunt prevăzute de lege.

Produsele comercializate de Ravenna S.R.L. sunt interschimbabile cu piesele originale conform cataloagelor și listelor editate de producători.

Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul asupra oricărui defect constatat în perioada de garanție. Garanția este oferită produselor care prezintă defecte de fabricație. În cazul în care o piesă nu poate fi schimbată sau reparată, atunci se va restitui contravaloarea acesteia.

Garanția este valabilă doar atunci când piesele sunt montate într-un service autorizat de către Registrul Auto Român (R.A.R.).

În termenul de garanție, se asigură repararea sau înlocuirea produselor defecte din cauze neimputabile consumatorului.

Termenul maxim de remediere a garanției este de 15 zile calendaristice, calculat de la data la care unitatea specializată de service a fost notificată de deficiențele reclamate de consumator. Această dată coincide cu data la care produsul reclamat defect, însoțit de cererea de solicitare a garanției, a fost recepționat efectiv de unitatea specializată de service.

Piesele de folosință îndelungată beneficiază de un termen mediu de garanție de 18 luni, începând cu data înscrisă pe factură.

Piesele auto de folosință îndelungată includ: seturi motoare, segmenți pistoane, cilindri pistoane, cuzineți bielă, cuzineți palier, vibrochen etc.

Piesele auto cu caracter consumabil beneficiază de un an garanție. Piesele cu caracter consumabil includ: bucșe bielă, garnituri chiuloase, rulmenți presiune, cruci cardan etc.

Cumpărătorul care reclamă un defect în termenul de garanție va prezenta, împreună cu piesa/piesele în cauză, următoarele documente:

  1. Factura de achiziție sau bonul fiscal emis de către Ravenna S.R.L.
  2. Certificatul de garanție eliberat la vânzare.
  3. Dovada efectuării montajului într-un atelier de reparații autorizat de către Registrul Auto Român (R.A.R.) pentru tipul de manoperă executată (factura fiscală și deviz de montaj).
  4. Documentul emis de către atelierul de reparații autorizat prin care se constată defecțiunea și sunt explicate cauzele apariției acesteia, inclusiv raportul generat de tester/diagnoză/expertiză acolo unde este cazul.
  5. Copie după autorizația tehnică RAR a atelierului de reparații în care s-a efectuat montajul.
  6. Reclamația de garanție eliberată de vânzător (acolo unde este cazul).
  7. Copia certificatului de înmatriculare a autovehiculului în cauză.

Ravenna.ro nu își asumă răspunderea garanției, iar aceasta poate fi anulată în următoarele cazuri:

  • Piesa nu a fost montată într-un service autorizat R.A.R. pentru tipul de manoperă executată.
  • Piesa nu a fost montată corespunzător sau a fost montată împreună cu piese conexe uzate, defecte sau modificate.
  • Piesa a fost folosită în alte scopuri decât cele indicate de producător.
  • Piesa nu a fost identificată corect din cauza prezentării unor date eronate de către cumpărător sau nu a fost comparată la montaj cu piesa de înlocuit.
  • Piesa s-a uzat sau deteriorat din cauza suprasolicitării, întreținerii incorecte sau insuficiente a autovehiculului, neefectuării reviziilor periodice conform recomandărilor producătorului, iar atelierul de specialitate care a efectuat montajul nu a stabilit verificările și reglajele ulterioare conform tehnologiei de montaj sau impuse de producător.
  • Automobilul a fost folosit în condiții necorespunzătoare.
  • Automobilul a suferit un accident sau a fost supus unor factori externi, fenomene ale naturii sau de altă natură.
  • Piesele prezintă urme de lovituri, îndoiri, deformări, rupturi etc.
  • Piesele prezintă o uzură normală (firească).

Dreptul de retragere se exercită conform OUG 34/2014, art. 9/1, în termen de 14 zile.

Dreptul de retragere se poate exercita conform OUG 34/2014, art. 9/1, în termen de 14 zile, conform condițiilor și modalităților prevăzute în ordonanță, sub forma clauzei: „consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere”.

Înainte de expirarea perioadei de retur, consumatorul trebuie să informeze vânzătorul cu privire la decizia sa de retragere din contract, în scris, la adresa de e-mail asistenta@ravenna.ro.

Conform legislației în vigoare, dreptul de retur este aplicabil doar clienților persoane fizice.

Dreptul de retur în termen de 14 zile se aplică doar pentru produsele livrate prin curier. Produsul returnat trebuie să se prezinte în aceeași stare în care a fost livrat, în ambalajul original, cu toate accesoriile, etichetele intacte și documentele care l-au însoțit.

Cheltuielile de returnare vor fi suportate de către client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14 zile de la primirea returului.

În cazul comenzilor care au beneficiat de livrare gratuită (conform termenilor de pe www.ravenna.ro, secțiunea informații/livrarea produselor) și ulterior sunt returnate parțial (valoarea comenzii scade sub valoarea de gratuitate livrare) sau total, din diverse motive neimputabile vânzătorului (ex. achiziționare produse pe propria răspundere, fără a pune la dispoziția vânzătorului date despre mașină (inclusiv serie de șasiu/VIN), date de identificare comunicate eronat către vânzător, modificări aduse mașinii față de varianta de construcție și care nu sunt aduse la cunoștința vânzătorului), taxa de livrare acordată inițial cu titlu gratuit va fi suportată de client.

Piesele vechi la schimb trebuie returnate în termen de maxim 14 zile, în ambalajele pieselor noi.

Returul se va face prin același mod de expediere, curierat Fan Courier, la adresa: Str. 1 nr. 273, Jud. Maramureș, localitate Tăuții-Măgherăuș. Produsele returnate trebuie ambalate corespunzător pentru a fi protejate la transport și pentru a proteja ambalajul original al acestora.

Nu solicitați contravaloarea produselor returnate în sistem ramburs. Rambursarea se va face după recepționarea produselor de către reprezentanții noștri.

Nu se acceptă la retur:

  • Produse cu ambalaj deteriorat, fără etichetele și inscripționările specifice.
  • Produse care nu se află în ambalajul original în care au fost livrate.
  • Produse lipsite de accesorii și componente originale.
  • Produse care prezintă urme de montaj, vopsire sau sudură.
  • Produse de origine comandate greșit din cauză că cumpărătorul nu a furnizat datele corecte de identificare ale autovehiculului și seria de șasiu sau acestea au fost comunicate eronat.
  • Produse comandate prin comenzi speciale, externe, pentru care s-a solicitat avans.

Descarcă aici: FIȘA RETUR PIESE